„Śmieciowe jedzenie” w diecie dzieci i młodzieży

Artykuły spożywcze typu fast food (ang. szybkie jedzenie), często określane pogardliwym sformułowaniem junk food (śmieciowe jedzenie) są wszechobecne w diecie dzisiejszych ludzi, zwłaszcza – co alarmujące – w codziennej diecie dzieci i młodzieży.

Smaczne, ale nie zdrowe

Ten stan rzeczy nie powinien nikogo dziwić – śmieciowe jedzenie pozostaje jedzeniem smacznym i atrakcyjnie przyrządzanym, ładnie opakowanym i reklamowanym w każdym możliwym miejscu. Zwłaszcza dzieciom, kierującym się atrakcyjnym smakiem i niepotrafiącym dokonywać racjonalnym wyborów żywieniowych, reklama żywności typu fast food przemawia do wyobraźni. Nie interesuje ich, że ich ulubione przysmaki powstały z kiepskiej jakości, często wręcz szkodliwych i nienaturalnych składników, a intensywny smak zawdzięczają całej gamie chemicznych wspomagaczy.

Jedzie fast food
Jedzie fast food

Atrakcyjne jedzienie

Jedzenie typu fast food jest atrakcyjne, tanie i łatwo dostępne – o zgrozo! – nawet w szkolnych sklepikach i w automatach ustawianych na terenie szkół. Jeśli dodać do tego malejącą aktywność fizyczną dzieci i plagę zwolnień z wychowania fizycznego, możemy poważnie martwić się o przyszłą kondycję zdrowotną następnych pokoleń Polaków. Wskaźnik otyłości wśród polskich dzieci nie jest jeszcze tak wysoki jak w innych krajach (szczególnie w USA i w Wielkiej Brytanii), ale cały czas rośnie.

Reklamy namawiają nas na fast foody!

Same dzieci nie ponoszą winy za to, że odżywiają się byle czym, byle gdzie i byle jak. Jak zwykle głównymi winowajcami są tutaj dorośli – producenci niezdrowych artykułów spożywczych dbający o reklamę docierającą do jak największej liczby potencjalnych konsumentów, rodzice wierzący rzeczonej reklamie i żałujący czasu na przygotowanie dziecku pełnowartościowego posiłku, władze szkolne i oświatowe nieprzywiązujące wagi do kształtowania w uczniach właściwych nawyków żywieniowych.

Przydało się? Oceń!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 1 opinii.
Loading...